Cara Tukar Kad Maybank Online Tanpa Guna Mesin Kiosk

Renew Kad Maybank Online
Renew Kad Maybank Online


Biasanya aku tak kesah kad bank expired sebab jarang guna kad. Tapi haritu nak daftar akaun Etsy (baru belajar kat sini https://qimi.co/sp/etsy/go/231/) kena masuk kad untuk tolak charges & fees.

Biasa aku guna kad Bigpay je senang boleh tengok transaction & currency exchange dia lawa. Kad Bigpay ni prepaid tapi ok je guna. Entah mungkin sebab dia tukar dari Mastercard kepada Visa. Aku guna kad prepaid Kwik Cimb Bank prepaid (Mastercard) eh Etsy nak pulak.

Kesimpulannya kena ada juga 1 kad yang boleh pakai. Nak renew kad kat mesin tukar kad maybank Muo itu renyah, so kita naik ke atas talian saja.

Step lebih kurang camni la
1. Buka Maybank2u di browser/laptop (kat Apps aku tak jumpa huhuu)
2. Tekan di Account - Card - titik 3 kat tepi
3. Tekan replace, active, block - titik 3
4. Card details Status - replace card
5. Isi alamat - request Sms/ secure TAC -Confirm

Kad akan terima dalam 9 hari. Aku tak sampai 5 hari dah dapat kadnya. Lepas dapat kad kena aktifkan ikut step kat surat pada kad baru tu.
❎ tak payah pergi bank, cari parking, beratur etc
❎ tak kena cas
❎ tak berubah nombor pin & nom account

Cubalah! #kadmaybank #replacemaybankcard #caratukarkadmaybank
#tukarkadmaybankonline

Tentang kad Bigpay 

No comments:

Post a Comment